CUPRA își serbează cea de-a treia aniversare și pornește într-o nouă eră cu CUPRA Born

22.02.2021

Martorell, 22-02-2021 - CUPRA se îndreaptă spre o nouă eră. La trei ani de la lansarea din Terramar, marca auto privește spre 2021 ca spre un an cheie, acesta urmând să fie impulsul pentru transformarea companiei și pentru a dovedi pieței faptul că electrificarea și performanța se pot îmbina perfect, prin cele șase variante hibrid plug-in și primul său model 100% electric, CUPRA Born.

Ca parte a sărbătoririi celei de-a treia aniversări a companiei, Tribul CUPRA s-a reunit pe platforma virtuală CUPRA e-Garage pentru a-și dezvălui planurile de viitor în cadrul unui eveniment digital la care au participat invitați speciali, printre care și ambasadorii mărcii Marc ter Stegen și Fernando Belasteguín, piloții de curse Mattias Ekström, Jordi Gené și Mikel Azcona și co-producătorul executiv al producției TV Game of Thrones, Vince Gerardis.

CUPRA este aici pentru a rămâne

Președintele CUPRA Wayne Griffiths a deschis evenimentul declarând: "CUPRA a surprins pe toată lumea în acești trei ani și a continuat să crească chiar și în timpul pandemiei. Aceste rezultate excelente ne fac să fim optimiști și să ne dorim mai mult în 2021; anul acesta dorim să dublăm volumul de vânzări din 2020 și să atingem un mix de 10% din volumul total al companiei."

De la crearea sa în 2018, CUPRA a depășit toate așteptările inițiale, vânzând 65.000 de unități și crescând într-un ritm mai mult decât alert. După lansarea unei noi game de produse și odată cu introducerea primului model dezvoltat exclusiv, Formentor, CUPRA și-a accelerat creșterea și, în ianuarie 2021 a devenit marca cu cea mai rapidă creștere, atingând de asemenea și cel de-al doilea record consecutiv de vânzări lunare.

Trei piloni strategici în 2021

Pentru a-și atinge obiectivele pentru anul în curs, strategia CUPRA se bazează pe trei piloni: impulsionarea gamei de produse în direcția electrificării; implementarea unei noi strategii de distribuție pentru consolidarea prezenței globale și continuarea construirii universului mărcii prin noi experiențe.

 

Electrificarea va fi factorul cheie pentru creșterea CUPRA în 2021. Cu toate cele șase variante hibrid ale modelelor CUPRA Leon și CUPRA Formentor pe piață, alături de CUPRA Ateca, marca și-a propus să își întărească prezența în Europa și să acceseze piețele cele mai puternic electrificate, cum ar fi Norvegia și Olanda. Obiectivul mărcii este ca 50% din vânzările totale ale modelului Formentor să fie reprezentate de versiuni hibrid plug-in. CUPRA dorește de asemenea să își extindă prezența pe piețe internaționale, precum Mexic, Israel și Turcia.

Pentru a completa gama de opt grupuri motopropulsoare ale primului său model exclusiv, compania a prezentat CUPRA Formentor VZ5, o ediție specială limitată de 390CP care se va produce în 7.000 de unități. După premiera mondială, vice-președintele executiv pentru cercetare și dezvoltare, dr. Werner Tietz a declarat: "CUPRA Formentor VZ5 este expresia performanței absolute a motorului cu ardere internă pentru pasionații de mașini. Prin VZ5 am reușit ceva ce mulți au crezut că nu vom putea face. Această mașină este bijuteria coroanei noastre și cel mai bun exemplu al punții dintre circuitul de curse și șosea, o îmbinare pe care piloții noștri Mattias Ekström și Jordi Gené ne-au ajutat să o creăm."

Pe lângă Ekström și Gené, pilotul auto spaniol Mikel Azcona a fost confirmat ca al treilea membru al echipei mărcii pentru PURE ETCR, prima competiție de mașini de turism electrice.

 CUPRA Born: începe o nouă eră

Lansarea modelului CUPRA Born, model denumit după modernul district din Barcelona care a servit drept inspirație la crearea sa, va reprezenta impulsul pentru transformarea companiei, conform spuselor lui Wayne Griffiths: "CUPRA Born va schimba regulile jocului pe piața autovehiculelor electrice, prin designul său unic și performanța instantanee. Acest autovehicul va contribui la reducerea emisiilor globale de CO² și la îndeplinirea obiectivelor europene. Cu această mașină intenționăm să contribuim la electrificarea Spaniei și a lumii, prin sportivitatea sa emoționantă și ne dorim ca următoarea generație de tineri să facă parte din această transformare. Este motivul pentru care acest autovehicul va fi oferit și prin contracte de abonament, contra unei taxe lunare care va include utilizarea autovehiculului și alte servicii asociate."

Pentru a veni în întâmpinarea cerințelor noii generații de șoferi și pentru a asigura un model de vânzări mai eficient și mai sustenabil pentru marcă, cel de-al doilea pilon strategic al CUPRA va fi implementarea unei noi strategii de distribuție. Lansarea modelului CUPRA Born va implica implementarea modelului de agenție, un sistem exploziv care va consolida prezența online a rețelei de dealeri. În plus, marca și-a propus să își îmbunătățească vizibilitatea stradală, deschizând City Garage Stores în zonele centrale ale marilor orașe din lume. După deschiderea unor magazine exclusive în Mexico City, Hamburg și Barcelona, CUPRA plănuiește să deschidă un nou City Garage Store în München în a doua jumătate a acestui an.

Prin acest nou model de vânzări, CUPRA și-a propus să își extindă rețeaua globală la 800 outlet-uri până la finalul anului 2022. În plus, compania plănuiește să își mărească echipa de consilieri de vânzări la 1.000 de CUPRA Masters, imaginea mărcii, cei care gestionează relația cu clientul de la primul contact și până la serviciile after-sales.

Prin noua strategie de distribuție, CUPRA Born va deschide ușa spre noi piețe internaționale și va spori prezența mărcii în țările cele mai electrificate. Cu autonomia sa de 500 de kilometri și un design la modă, marca speră să își extindă baza de clienți și să îi cucerească pe aceia care caută cea mai avansată tehnologie cu impact minim asupra mediului, având în vedere că unele elemente ale modelului vor fi realizate din materiale plastice reciclate. CUPRA Born va intra în producție la fabrica Zwickau din Germania începând cu a doua jumătate a anului. Mai mult, Wayne Griffiths a anunțat la finalul prezentării că marca lucrează pentru a transforma conceptul CUPRA Tavascan Electric în realitate.

Universul CUPRA se extinde

Cu o gamă completă de produse și o rețea globală de distribuție, cel de-al treilea pilon al strategiei CUPRA este să genereze noi experiențe și să se extindă înspre noi teritorii, cu viziunea ca din Barcelona, să inspire întreaga lume.

Directorul de strategie, dezvoltare comercială și operațiuni al CUPRA, Antonino Labate, a prezentat racheta de padel creată împreună cu marca de echipamente sportive Wilson pentru jucătorul World Padel Tour și ambasadorul CUPRA Fernando Belasteguín. Cu această rachetă, pe care jucătorul argentinian o va utiliza pentru a juca în câteva turnee din circuitul profesionist, firma dorește să își demonstreze implicarea în dezvoltarea jocului de padel, sportul cu cea mai rapidă creștere din Europa.

În plus, Labate a anunțat o nouă colaborare cu De Antonio Yachts, o companie de iahturi cu design performant din Barcelona. Cele două mărci au colaborat la designul unui iaht în culorile emblematice ale producătorului de mașini, D28 De Antonio CUPRA. Directorul CUPRA a anunțat că ambiția viitoare este ca cele două mărci să exploreze posibilitatea de a crea un iaht cu propulsie hibridă.

Întrucât oamenii și emoțiile lor se află la baza strategiei mărcii, CUPRA încheie evenimentul cu stil, prin dezvăluirea teaser-ului RPM, o producție TV science fiction ce are loc în anul 2101, acolo unde emoțiile sunt interzise, iar un grup de rebeli se luptă pentru a trezi umanitatea. Teaser-ul include actori de top precum Natalia Reyes, star al celui mai recent Terminator, actorul spaniol Eduard Fernández din serialul 30 Monedas și actrița Juana Acosta, nominalizată la premiile Goya. Anunțul a inclus și o apariție a lui Vince Gerardis, co-producător executiv al Game of Thrones și teaser-ul RPM împreună cu frații Uria și Daniel Posada de la Infinito Studios.

CUPRA este o marcă neconvențională ce se bazează pe un stil stimulant și performanță contemporană, inspirând întreaga lume, începând din Barcelona, prin mașini și experiențe progresiste. Lansată în 2018 ca marcă emblematică independentă, CUPRA are propriul sediu corporatist și deține un atelier de mașini de curse în Martorell (Barcelona), pe lângă o rețea specializată de puncte de vânzări în întreaga lume.

În 2020, marca și-a menținut trendul ascendent, cu o creștere de 11% și 27.400 de autovehicule vândute, datorită performanțelor de excepție ale modelelor CUPRA Ateca și CUPRA Leon, precum și datorită lansării pe piață a modelului CUPRA Formentor, primul model proiectat și dezvoltat exclusiv pentru marcă. În 2021, CUPRA și-a propus să demonstreze că electrificarea și sportivitatea se pot îmbina perfect, lansând versiunile hibrid plug-in ale modelului CUPRA Formentor și primul său model 100% electric, CUPRA el-Born.

CUPRA va participa anul acesta la competiția off-road dedicată SUV-urilor electrice, Extreme E. În plus, este și primul partener automotive și de mobilitate al FC Barcelona și sponsor premium al World Padel Tour. Tribul CUPRA este alcătuit dintr-o echipă de ambasadori care împărtășesc valorile mărcii, cum ar fi portarul german Marc ter Stegen, pilotul suedez Mattias Ekström și cinci dintre cei mai buni jucători de padel din lume, printre alții.

 

Kitul de presa, videoclipurile si fotografiile pot fi vizualizate accesand urmatorul link